Helgen som i trans

Helgen som i trans helt enkelt.

Lördag inleds med ett uppvaknande i herr Augusts soffa vid klockan nio, ett lämnande av både lägenhet och lapp i köket, hemgång och hemåkande i tunnelbana. Hela dagen infinner sig s.k ölahuvud och varje dryck är som välsignelse på tungspetsen, torrhetsfaktor stor. Sedan mest sängliggande som vore jag sjukling och fluktande på hela Percy Tårar samt lite dammsugning och gästmottagning och middagskäkande och tittande på Stephen King- film som var sådär med my man Simon, med s.k snacks till.

Söndag inleds med löparrunda med fader, fortsätter med övningskörning med fader och går vidare till Basementality Battles med kamraterna Jakob, August, Elias, Douglas och Robin, inköpande av öl på Coop, hemgång till August och sedermera hemgång till hem då en alarmerande trötthet infann sig.

Måndag då alltså: inleds med att väckas klockan nio av telefon som ringer tio signaler, varpå det läggs på, varpå det rings tre signaler. Harm done och sömn kan ej infinna sig igen, jag och broder vaknar så till, mången kaffe in i trut, mycket surfande på intranätet innan det bestäms träff med ung dam på cafét de kallar String, väg förbi Stockholms Stadsbibliotek tas, där det tar cirkus en timme att hitta det jag vill åt (Ho Chi Minhs gamla fängelsedikter b.la) och hinner på den tiden bli lika bibliotikarieseg som någonsin de anställda, glömma att mitt bibliotekskort ligger i bakfickan och be om samt få ett nytt, sedan promenerar jag mot Söder och käkar falafel på vägen och hinner lyssna igenom femtio låtar på Ipod och når destination. Dam har två dambekanta och det talas vitt och brett och det är många böcker som läggs upp på bordet och det har varits i Berlin på sina håll och detta berättas det om och talas gör det vitt och brett och sedan passar jag facklan vidare, den bästa bok jag läst ges till dam och jag säger ”Läs, det är den bästa bok jag läst” och sedan åker vi tunnelbana hem och skiljs vid Slussen och åker vidare med damens dambekant, vi i vår tur skiljs vid S:t Eriksplan och jag går av och går hem.Slut på trans, början på nuet. Puh.

Kanske viktigaste detalj i sammanhanget: Quinnan & Dr Dreuf av Mare Kandre har en ny läsare. Jag har vidarepasserat facklan. Dumheten segrar inte trots allt.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

